13 augusti 2014

Pia fyller 2 år!

Oj vad tiden rusar. Idag blir Pia 2 år, hon som alldeles nyss var en liten valp. Pia är en stor och vacker labrador, vänlig men med lite skärpa i och hon är fortfarande mattes "lilla" bäbis. Det är hon som tagit över vakten på gården och det var hon som var lite skarp mot valpen de första två dagarna när lilla Allis kom till flocken. Men nu har Pia accepterat den lilla och det är Pia som är den som leker mest med henne och vaktar henne. Allis kan nog inte få en bättre vän än Pia som är en stor snäll stark och tuff tjej.


En snygg och stor hund med både bus och uppmärksamhet i blicken.


Allis och Pia.


Jag fick frågan vad jag skulle göra ifall Pia inte skulle acceptera den lilla valpen, vad jag skulle göra om de inte kunde vara tillsammans...jag blev alldeles tyst för den tanken hade inte ens slagit mig. Jag hade helt enkelt inte ens tänkt tanken och det var nog det bästa.
Den lilla valptassen är alldeles trygg i den starka munnen. Sötnosarna! :-) 






4 kommentarer:

Home Bohemia sa...

Åhh så fina de är dina hundar och du är en fantastisk fotograf:) kram

Sabelhagens Olivlund sa...

Grattis till Pia! Tänk att hon redan är två år.
Så fina bilder på dina hundar, har kikat tillbaka också.
Kram Maria

Lottas Fotografi sa...

Grattis finaste Pia! Näst sista bilden är alldeles alldeles underbar! Och tassen i munnen är att lita fullt ut på sin vän!

Hillevi sa...

Åh, så mycket som hänt här då! Dels en underbart söt liten piraya, dels en annan bäbis som blivit hela 2 år helt plötsligt - hur gick det till! ;) och ett fantastiskt fynd med giggen… nej, hur skulle Öppen Trädgård kunna hinnas med denna sommar! Underbara, underbara bilder.

Related Posts with Thumbnails